Om Tyskland

Vill i förväg be om ursäkt för och varna för det i särklass mest fördomsfulla blogginlägget ni någonsin sett. Här i alla fall. Det handlar om Tyskland.

Fråga: Kan man vara lycklig om man bor i Tyskland? Detta gråa, regniga platta industriland…

Jag tror inte att man kan ägna sig åt kultur i Tyskland, inte heller något annat kul eller givande, som sport eller mode. Något som fyller ett liv med glädje och mening. (Vad gör då egentligen ett liv värt att leva, vad fyller det med mening? Kanske att känna att man är omgiven med familj och vänner som man älskar och som älskar en, att man har ett meningsfullt jobb och roliga fritidsintressen…) Jag tror inte att man kan älska varandra i Tyskland. I Tyskland kör man bara bil och äter på rastplatsrestauranger. Man kör i tunnlar och på vägar med många filer och utan hastighetsbegränsning. Man gillar fotboll, prostitution och att prata fult.

Jag kan tänka mig att eventuellt ompröva mina värderingar.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Om Tyskland

  1. Tovelicious skriver:

    Haha, typiskt bra bloggo. Dock funderar jag på om Frida har befunnit sig någon annan stans i Tyskland än på autobahn på väg till valfri skidort. Pröva typ Berlin, tror att folk har förmågan att älska varandra där. (Fast jag vet inte. Jag har inte varit där heller).

    • crazacoolfun skriver:

      Jo Tove, du har nog rätt. Och egentligen skojade jag bara. Och jag har bara åkt bil i Tyskland. Jag kanske tog i lite.

      • Moa Rosenberg skriver:

        När jag läste konsthistoria så vallfärdade mina klasskamrater till Berlin eftersom det är en av de bästa kulturstäderna i Europa (enligt dem iaf). Massa arkitektur och konst. Och spännande historia. Fast tråkig mat. Men bra efterrätter! …. jag har inte varit där.

      • crazacoolfun skriver:

        hmm, ja, det kanske de gjorde. Men vi i värmland vet bättre, vi åker till laxholmen vi. eller till rottneros… (okej, jag hade väl fel.)

  2. Martin skriver:

    Hahaha, det har var det roligaste typiskt ”svenska” inlagget pa lange, satte nastan morgonkaffet i halsen dar haha. Jag forstar precis vad du menar och vill halla med men det gar ju inte for du har ju helt fel kara Frida. Men i Tyskland ar dom robotar.

  3. Nick skriver:

    hahaha jag tror att vi behöver snacka en lite om tyskland Frida… ; )
    Där finns mer som bara bilar och autobahn. Speciellt du har glömt ölen !

    • crazacoolfun skriver:

      Hahah jo jag har nog fel i det mesta där kanske. Kul att du hittade det inlägget iaf, det var ju som skrivet för dig 😛

      • Nick skriver:

        haha jo, allt är bättre som skriva min bachelor thesis… så jag tänkte att läsa en lite svenska. Och du måste besöka München i söder, det är bättre. Där finns berg(er?) och de BÄSTA öl ! 😉

      • crazacoolfun skriver:

        Haha, ja där finns BERG. Ett berg, flera berg. (Precis som en öl, flera öl :D) Det verkar som att jag har mycket Tyskland kvar att se! Du är ju grym på svenska ju!!

Lämna en kommentar